Herfst favorieten

Ik heb me laten inspireren door andere bloggers en filmpjes op youtube en heb besloten om een herfst favorieten blogpost te maken.Dit gaat bijvoorbeeld over mijn favoriete artikelen, bezigheden, muziek etc. heel breed dus eigenlijk. Ik vind het zelf heel leuk om me op deze manier door anderen te laten inspireren en ik hoop zo ook weer anderen te inspireren 🙂


1. Haken

Het word buiten weer kouder, het regent meer, kortom lekker weer om met een beker thee of warme chocolademelk (daarover hier onder meer 😉 ) op de bank te kruipen, eventueel met een lekker dekentje er bij. Natuurlijk is het dan fijn om een boek te lezen, of een film of serie te kijken. Een paar weken terug had ik opeens zin om weer eens iets te haken, laat dit voor mij nou goed te combineren zijn met een film kijken, de perfecte bezigheid ’s avonds op de bank. 

Zelf heb ik een omslagdoek gehaakt, en van het restje garen wat ik overhield heb ik een stel onderzetters gehaakt voor op de salontafel met behulp van een patroon uit een boek over granny squares haken.

Ik had eerder al gepost over het gebruik van zelf meegenomen tasjes voor groente en fruit, ik kwam een patroon tegen voor het haken van tasjes die heel geschikt zouden zijn als groente/fruit tas wat ik nog graag met jullie wil delen.                                        https://dekneuterclub.wordpress.com/2015/02/27/patroon-gehaakte-boodschappentas-crocheted-grocery-bag


2. Ted talk : hoe bomen met elkaar communiceren 

Ik vond dit echt fascinerend. Dit is geen geitewollen sokken verhaal over knuffelen met bomen, maar een wetenschappelijk verhaal door een onderzoekster over hoe bomen met elkaar communiceren en stoffen uitwisselen en elkaar helpen. Dit heeft mij wel echt aan het denken gezet. https://www.ted.com/talks/suzanne_simard_how_trees_talk_to_each_other?language=en?utm_source=tedcomshare&utm_medium=referral&utm_campaign=tedspread

3. Sushi bowl

Het is op zich niets nieuws, maar voor mij wel een nieuwe ontdekking, de sushi bowl. Sushi vind ik super lekker, en zelf gemaakt is het natuurlijk precies zoals je het zelf lekker vind, maar het is wel behoorlijk tijdrovend vind ik zelf. Wat je dan kunt doen is een sushi bowl maken. Eigenlijk is dit gewoon alle ingredienten van de sushi op een bord mikken zonder de moeite te nemen om er mooie rolletjes van te maken haha. Lekker en makkelijk dus.

Ik heb een laagje rijst gedaan, daar op snippers zeewier (waar je normaal alles inrold, nori vellen in stukjes gescheurd/geknipt) dan daar op wat je normaal als vulling lekker vind, in mijn geval surimi sticks, avocado, paprika en komkommer met wat sesamzaadjes. Ik had er ook nog wat gember bij en soyasaus gemixt met wasabi er overheen gegoten. (Als je het meeneemt kan je de soyasaus even apart laten)


4. Speculaas ‘bonbons’

Niet mijn eigen recept, maar wel verslavend lekker, en het is weer eens wat anders dan het standaard speculaasje 🙂

 https://lisagoesvegan.com/speculaas-bonbons/
5. Warme chocolademelk

Om nog even terug te komen op de warme chocolademelk waar ik het eerder over had, hierbij een link naar 22 verschillende recepten voor allerlei chocolademelk variaties 😀

https://www.buzzfeed.com/chelseypippin/22-hot-chocolate-recipes-to-get-you-through-winter?utm_term=.cbx5ymnMm8#.ku98GNdZNq

Dit bericht werd geplaatst in Creatief / doe-het-zelf, Licht leven, Recepten / Koken, Spiritueel en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

